Zgłoszenie dopisania się do listy wyborców
Działając na podstawie uchwały nr 770/XLVI/2021 Rady Miasta Rybnika z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Powołania Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika i nadania jej statutu oraz uchwały 945/LIII/2022 z dnia 30 czerwca 2022 w sprawie Zmiany uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika i nadania jej statutu Prezydent Miasta Rybnika oraz Zarządzenia Prezydenta Miasta Rybnika nr 705/2022 z dnia 8 września 2022 r. informuję:
W skład Młodzieżowej Rady Miasta wchodzą przedstawiciele młodzieży, w tym:
1. 2 przedstawicieli uczniów, którzy są mieszkańcami Miasta i uczą się w szkołach średnich poza Miastem,
2. 2 mandaty dla każdej szkoły średniej stacjonarnej działającej na terenie Miasta, która zadeklarowała gotowość przeprowadzenia wyboru radnych i do której uczęszcza więcej niż 100 uczniów,
3. 1 mandat dla każdej szkoły średniej stacjonarnej działającej na terenie Miasta, która zadeklarowała gotowość przeprowadzenia wyboru radnych i do której uczęszcza mniej niż 100 uczniów.
Dla wszystkich kandydatów wybory odbędą się on line za pośrednictwem platformy w okresie 3-5 października.
Zgłaszanie kandydatów:
1. Kandydaci na radnych młodzieżowych zgłaszają się osobiście za pośrednictwem platformy www.mrm.miastorybnik.pl
2. Kandydaci na radnych młodzieżowych muszą być uczniami szkół średnich na terenie Rybnika lub mieszkańcami miasta Rybnika uczącymi się w szkołach średnich poza miastem.
3. Wybory radnych i zgłoszenia kandydatów mogą się odbywać wyłącznie w szkołach, w których są wolne mandaty (skład rady).
4. Zgłoszenia dokonuje się on line i podlega ono weryfikacji administratora platformy.
5. Zgłoszenie zawierające opis kandydata należy złożyć w okresie 18- 22 września 2023 r.
6. Z opisem kandydatów można zapoznać się na stronie internetowej www.mrm.miastorybnik.pl po weryfikacji, w terminie od 27-29 września 2023 r.
7. Dla osób wyrażających chęć głosowania, którzy są mieszkańcami Rybnika a uczęszczają do szkoły poza Rybnikiem, istnieje możliwość dopisania się do grona uprawnionych do głosowania, z wykorzystaniem zamieszczonego formularza (link), w okresie 27-29 września. Wskazane dane w formularzu podlegać będą weryfikacji.
8. Głosowanie odbywa się on line, na kandydatów szkół rybnickich mogą glosować wyłącznie uczniowie tychże szkół.
9. Na kandydatów uczących się w szkołach poza Rybnikiem mogą glosować wyłącznie uczniowie będący mieszkańcami Rybnika i uczęszczający do szkół poza miastem.
10. Głosowanie 3-5 października 2023 r.
Wybory:
1. Wybory odbywają się za pośrednictwem platformy www.mrm.miastorybnik.pl
2. Zależnie od liczby wolnych mandatów (1 lub 2), za wybranego uważa się kandydata/kandydatów którzy uzyskali najwyższą liczbę głosów. W przypadku kandydatów, którzy otrzymali równą liczbę głosów przeprowadzona zostanie druga tura wyborów.
3. Informacja o terminie drugiej tury wyborów zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową www.mrm.miastorybnik.pl
4. Informacja o wynikach przeprowadzonych wyborów zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od przeprowadzonych wyborów, w sposób wskazany w pkt
Data wytworzenia: | 15.09.2023 |
---|---|
Data opublikowania: | 15.09.2023 15:20 |
Liczba wyświetleń: | 3 |