Zgłaszanie kandydatów i wybory do Młodzieżowej Rady Miasta. Startujemy 12.09.2024!
Działając na podstawie uchwały nr 770/XLVI/2021 Rady Miasta Rybnika z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Powołania Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika i nadania jej statutu oraz uchwały 945/LIII/2022 z dnia 30 czerwca 2022 w sprawie Zmiany uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika i nadania jej statutu Prezydent Miasta Rybnika informuję:
W skład Młodzieżowej Rady Miasta wchodzą przedstawiciele młodzieży, w tym:
- 2 przedstawicieli uczniów, którzy są mieszkańcami Miasta i uczą się w szkołach średnich poza Miastem,
- 2 mandaty dla każdej szkoły średniej stacjonarnej działającej na terenie Miasta, która zadeklarowała gotowość przeprowadzenia wyboru radnych i do której uczęszcza więcej niż 100 uczniów,
- 1 mandat dla każdej szkoły średniej stacjonarnej działającej na terenie Miasta, która zadeklarowała gotowość przeprowadzenia wyboru radnych i do której uczęszcza mniej niż 100 uczniów.
Dla wszystkich kandydatów wybory odbędą się on line za pośrednictwem platformy w okresie 26-29 września 2024 r.
Zgłaszanie kandydatów:
- Kandydaci na radnych młodzieżowych zgłaszają się osobiście za pośrednictwem platformy www.mrm.miastorybnik.pl
- Kandydaci na radnych młodzieżowych muszą być uczniami szkół średnich na terenie Rybnika lub mieszkańcami miasta Rybnika uczącymi się w szkołach średnich poza miastem.
- Wybory radnych i zgłoszenia kandydatów mogą się odbywać wyłącznie w szkołach, w których są wolne mandaty (skład rady).
- Zgłoszenia dokonuje się on line i podlega ono weryfikacji administratora platformy.
- Zgłoszenie zawierające opis kandydata należy złożyć w okresie 12-19 września 2024 r.
- Z opisem kandydatów można zapoznać się na stronie internetowej www.mrm.miastorybnik.pl po weryfikacji, w terminie od 23-25 września 2024 r.
- Dla osób wyrażających chęć głosowania, którzy są mieszkańcami Rybnika a uczęszczają do szkoły poza Rybnikiem, istnieje możliwość dopisania się do grona uprawnionych do głosowania, z wykorzystaniem zamieszczonego formularza (link), w okresie 23-25 września. Wskazane dane w formularzu podlegać będą weryfikacji.
- Głosowanie odbywa się on line, na kandydatów szkół rybnickich mogą głosować wyłącznie uczniowie tychże szkół.
- Na kandydatów uczących się w szkołach poza Rybnikiem mogą głosować wyłącznie uczniowie będący mieszkańcami Rybnika i uczęszczający do szkół poza miastem.
- Głosowanie 26-29 września 2024 r.
Wybory:
- Wybory odbywają się za pośrednictwem platformy www.mrm.miastorybnik.pl
- Zależnie od liczby wolnych mandatów (1 lub 2), za wybranego uważa się kandydata/kandydatów którzy uzyskali najwyższą liczbę głosów. W przypadku kandydatów, którzy otrzymali równą liczbę głosów przeprowadzona zostanie druga tura wyborów.
- Informacja o terminie drugiej tury wyborów zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową www.mrm.miastorybnik.pl
- Informacja o wynikach przeprowadzonych wyborów zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od przeprowadzonych wyborów.
Wytworzył: | Katarzyna Korba |
---|---|
Data wytworzenia: | 11.09.2024 |
Data opublikowania: | 12.09.2024 08:54 |
Ostatnio zaktualizował: | Maciej Kaczmarek |
Data ostatniej aktualizacji: | 12.09.2024 10:13 |
Liczba wyświetleń: | 108 |