W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zgłaszanie kandydatów i wybory do Młodzieżowej Rady Miasta. Startujemy 12.09.2024!

Zdjęcie przedstawiające głosowanie. Na zdjęciu jest wrzucany głos do urny.

Działając na podstawie uchwały nr 770/XLVI/2021 Rady Miasta Rybnika z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie Powołania Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika i nadania jej statutu oraz uchwały 945/LIII/2022 z dnia 30 czerwca 2022 w sprawie Zmiany uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika i nadania jej statutu Prezydent Miasta Rybnika informuję:


W skład Młodzieżowej Rady Miasta wchodzą przedstawiciele młodzieży, w tym:

  1. 2 przedstawicieli uczniów, którzy są mieszkańcami Miasta i uczą się w szkołach średnich poza Miastem,
  2. 2 mandaty dla każdej szkoły średniej stacjonarnej działającej na terenie Miasta, która zadeklarowała gotowość przeprowadzenia wyboru radnych i do której uczęszcza więcej niż 100 uczniów,
  3. 1 mandat dla każdej szkoły średniej stacjonarnej działającej na terenie Miasta, która zadeklarowała gotowość przeprowadzenia wyboru radnych i do której uczęszcza mniej niż 100 uczniów.

Dla wszystkich kandydatów wybory odbędą się on line za pośrednictwem platformy w okresie 26-29 września 2024 r.


Zgłaszanie kandydatów:

  1. Kandydaci na radnych młodzieżowych zgłaszają się osobiście za pośrednictwem platformy www.mrm.miastorybnik.pl
  2. Kandydaci na radnych młodzieżowych muszą być uczniami szkół średnich na terenie Rybnika lub mieszkańcami miasta Rybnika uczącymi się w szkołach średnich poza miastem.
  3. Wybory radnych i zgłoszenia kandydatów mogą się odbywać wyłącznie w szkołach, w których są wolne mandaty (skład rady).
  4. Zgłoszenia dokonuje się on line i podlega ono weryfikacji administratora platformy.
  5. Zgłoszenie zawierające opis kandydata należy złożyć w okresie 12-19 września 2024 r.
  6. Z opisem kandydatów można zapoznać się na stronie internetowej www.mrm.miastorybnik.pl  po weryfikacji, w terminie od 23-25 września 2024 r.
  7. Dla osób wyrażających chęć głosowania, którzy są mieszkańcami Rybnika a uczęszczają do szkoły poza Rybnikiem, istnieje możliwość dopisania się do grona uprawnionych do głosowania, z wykorzystaniem  zamieszczonego formularza (link), w okresie 23-25 września. Wskazane dane w formularzu podlegać będą weryfikacji.
  8. Głosowanie odbywa się on line, na kandydatów szkół rybnickich mogą głosować wyłącznie uczniowie tychże szkół.
  9. Na kandydatów uczących się w szkołach poza Rybnikiem mogą głosować wyłącznie uczniowie będący mieszkańcami Rybnika  i uczęszczający do szkół  poza miastem.
  10. Głosowanie 26-29 września  2024 r.

Wybory:

  1. Wybory odbywają się  za pośrednictwem platformy www.mrm.miastorybnik.pl
  2. Zależnie od liczby wolnych mandatów (1 lub 2),  za wybranego uważa się kandydata/kandydatów którzy uzyskali najwyższą liczbę głosów. W przypadku kandydatów, którzy otrzymali równą liczbę głosów przeprowadzona zostanie druga tura wyborów.
  3. Informacja o terminie drugiej tury wyborów zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez stronę internetową www.mrm.miastorybnik.pl
  4. Informacja o wynikach przeprowadzonych wyborów zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od przeprowadzonych wyborów.

 

Oświadczenie uprawnionego wyborcy głosującego w wyborach do Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika

Pełna nazwa i adres

Wytworzył: Katarzyna Korba
Data wytworzenia: 11.09.2024
Data opublikowania: 12.09.2024 08:54
Ostatnio zaktualizował: Maciej Kaczmarek
Data ostatniej aktualizacji: 12.09.2024 10:13
Liczba wyświetleń: 108